Coretraining

Coretraining

De coretraining bij Fundament omvat naast de pure core-oefeningen ook pilates- en stretchoefeningen. Altijd met grote aandacht voor lichaamsbewustzijn en ademhaling.

Deze training is het fundament dat gelegd dient te worden vóór het uitoefenen van elke andere vorm van beweging. Het kunnen weerstaan aan krachten (stabiliteit) en een optimale controle hebben over je bewegingsapparaat is een belangrijke basis met betrekking tot blessurepreventie. Vaak trainen we vooral de meest zichtbare (beweeg) spieren, maar de dieperliggende spieren zijn van groter belang voor stabiliteit en blessurepreventie. Als de kleinere, dieperliggende spieren verzwakt zijn, nemen grote spiergroepen op inefficiënte wijze over met vaak overbelasting als gevolg.

Bij statische houdingen en inspanning zijn de stabiliserende spieren constant gespannen waardoor ze niet echt heel sterk moeten zijn, maar vooral het uithoudingsvermogen en de coördinatie ervan goed moeten zijn. Dit is precies wat we aanpakken.

" Je fundament is waar je op staat, je basis en je kracht. "

Of je nu wil beginnen met bewegen, oefeningen na revalidatie wil onderhouden of als atleet je basis wil verbeteren, iedereen is welkom om zijn/haar kernkracht te versterken. De sessies gaan door in een prestatievrije en rustige setting waarin iedereen de ruimte krijgt om te groeien volgens eigen tempo. Zes personen is het maximum aantal per sessie waardoor je voortdurend bijgestuurd wordt. Klemtoon ligt op aanvoelen van het lichaam en de kracht ontdekken van de ademhaling.

Kom gerust eens proeven van een eerste gratis sessie.

" Ik voelde na die ene proefsessie dat dit wellicht iets voor mij zou zijn: meer controle op mijn spieren krijgen en die dan ook versterken. Na een aantal sessies bleek dat ik bij het opstaan uit bed meer evenwicht had. Ook mijn klachten thv de piriformisspier zijn zo goed als verdwenen. Mijn klachten aan de onderrug bij het lopen en het (te) lang stilzitten zijn onder controle. Andere voordelen zijn meer aandacht voor bewust ademhalen en meer gerichtheid op onnodig opspannen van spieren. De sessies verlopen in een leuke sfeer maar blijven doelgericht. Het is één uur hard werken, maar best haalbaar omdat iedereen op eigen niveau werkt. "
K.V. - Menen

Coretraining
Coretraining
Coretraining

Praktisch

  • Wekelijkse avondsessies: dinsdag en woensdag 19u-20u

  • Wekelijkse ochtendsessie: woensdag 8u30-9u30

  • Maximum 6 deelnemers

  • Snel voelbare evolutie

  • Enorme variatie in oefenstof

  • Haalbaar voor elk niveau

  • Gratis eerste sessie

  • 140 euro voor een 10-beurtenkaart

Indien je voor een sessie verhinderd bent dient dit 24 uur voor aanvang telefonisch of per email doorgegeven te worden. Zo niet wordt de sessie in rekening gebracht.